Vejen-Skibelund Skytteforening

Vejen Skibelund Skytteforening ønsker med deltagelse i Projekt Fremtidens Skydebaner at blive Region Syddanmarks centrum for pistolskydning

Følg projektet

Gå til Dropbox og se alle dokumenter i projektet

Projektfotos

Vi følger projektet fra start til slut, og vi uploader nye gallerier, når der er nyt at vise frem.

Vision

Vi vil være den idrætsfacilitet i regionen, der er centrum for alle typer af pistolskydning og udvikling af pistolskydeidrætten.
Vi er en integreret del af alle de aktiviteter, der foregår omkring Vejen Idrætscenter.
Vi har et godt miljø, hvor alle føler sig velkommen, værdsat og anekendt.
Vi vil indgå i innovative partnerskaber med andre lokale aktører, så faciliteterne udnyttes maksimalt.
Vi er en kendt og synlig aktør i lokalområdet.

Samarbejde

Vejen-Skibelund Skytteforening ønsker ikke blot at videreudvikle de allerede eksisterende samarbejder med andre foreninger. Vi ønsker også at opnå flere samarbejder med blandt andre Politiet, Hjemmeværnet, ungdomsskoler og klubber, pensionistforening, hardballforeninger, e-gamers samt de omkringliggende jagtforeninger.

Synlighed

Vi øger synligheden i regionen ved at deltage i lokaler initiativer som f.eks. byfester og lignende arrangementer.
Vi er synlige i regionale og lokale medier, fordi vi udsender pressemeddelser, når vi har aktiviteter, og vi er synlige på de sociale medier. Vores faciliteter er let tilgængelige, og vi ligger i et attraktivt idrætsmiljø

Brugere

Vi sikrer, at faciliteterne skaber rammerne for skydeidræt på et helt nyt niveau. Om det er de lokale pensionistforening, som ønsker en anderledes oplevelse, gymnasiet der vil rystes sammen, eller firmaet som vil have en alternativ udflugt, så kan vi tilbyde at ligge rammerne til et pletskud af høj klasse. Med andre ord er det Vejen-Skibelund Skytteforenings ambition at kunne sætte en helt ny standard for muligheder indenfor pistolskydning.

Drift

Vejen-Skibelund Skytteforening ønsker at udvikle foreningen ved at gøre foreningen til et attraktivt sted at afholde stævner. Dette indebærer samtidig at opgradere det eksisterende klubhus. Denne opgradering indbefatter blandt andet at gøre huset Co2 neutralt, at gøre det muligt tilbyde forplejning og tilbyde kommissionssalg af våden og ammunition. Vi ønsker samtidig at tilbyde skydning hele året rundt.

Faciliterne i 2016

Vejen-Skibelund Skytteforening er i dag en skytteforening med faciliteter på 3 adresser.

Bane 1
10 stk. 50 meter standpladser, 5 stk. 25 meter standpladser, overdækket.
Grund: 8018 kvm, ejet af Vejen Kommune med tinglyst evig, vederlagsfri brugsret.
Klubhus 130 kvm, ejet af Vejen-Skibelund Skytteforening - brugbart men slidt.
Årlig el: 2800kw, hvilket også dækker opvarmning. Vand 2 kbm.

Bane 2
4 stk. 100 meter standpladser, overdækket.
4 stk. 200 meter standpladser, overdækket.
Markørgrav forefindes.
Mindre klubhus/skur, cirka 20 kvm i umiddelbar tilslutning til standpladser. Fremstår yderst nedslidt men dog brugbart.
Alle faciliteter på adressen er ejet af Vejen-Skibelund Skytteforening og fremstår uden gæld og hæftelse.
Banen er beliggende på en anden fysisk adresse end Bane 1.

Bane 3
18 stk. 15 meter standpladser
Lille klublokale, cirka 30 kvm i tilknytning til baneanlæg. Slidt, men brugbart.
Ventilation står for umiddelbar hovedrenovering/udskiftning.
Banen er beliggende på en anden fysisk adresse end Bane 1 og 2.
Lejede lokaler.

Ingen kendte sager vedrørende støjklager på samtlige baner.