Handelsbetingelser

Betaling

Skyttebutikken modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard og JCB. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.

Alle beløb er i DKK. Danske kroner og er incl. moms medmindre andet specifikt er angivet.

Skyttebutikken bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.

Levering

Når du handler i Skyttebutikken, kan du vælge, om de bestilte varer skal sendes eller afhentes. Afhentning kan ske i butikkens åbningstid. Alle ordrer ekspederes senest dagen efter vi har modtaget dem og leveringstiden er 3-5 arbejdsdage. Dette gælder ikke for våben, ammunition, genladningskomponenter, ikke lagerførte varer og restordrer. I forbindelse med højtider og ferier – fx. jul og påske – vil der ikke kunne forventes normal forsendelse. På visse varegrupper kan der desuden forekomme lang leveringstid.

Varer leveres kun på hverdage.

Køb af produkter, som kræver særskilt tilladelse

Våben, ammunition og genlade-komponenter sælges kun med gyldig tilladelse. Ordrer omfattende produkter fra en eller flere af disse kategorier behandles ikke før original tilladelse er fremvist. Dette kan ske enten ved afhentning i butik eller ved at uploade en kopi  skal forevises.

Varer fra Skyttebutikken er underlagt USA re-export restriktioner. Det er ikke tilladt at exportere produkter uden skriftlig tilladelse fra US department of state. Dette gælder hele produkter samt dele heraf. Denne tekst skal påføres alle dokumenter ved videresalg.

Kvittering for modtagelse af bestilling

Når du har bestilt en vare hos os, så modtager du automatisk en kvittering pr. e-mail for vores modtagelse af din bestilling. Bemærk, at varer i kurven ikke er reserverede og kan blive udsolgt. Skyttebutikken har mulighed for at annullere din ordre som følge af tekniske problemer, udsolgte varer og leveringssvigt.

Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. For visse produkter giver producenten selv yderligere garanti/reklamationsret. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Skulle varen mod forventning gå i stykker under reklamationsperioden, repareres denne vederlagsfrit på vort eller producentens værksted.

Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening af produktet.

Skyttebutikken vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.

Ved returnering

Rettes henvendelse til og reklamationer sendes til:

Skyttebutikken
Vingstedvej 27
7182 Bredsten

Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav.

Refusion

Hvis der er aftalt refusion, så bedes I sende jeres bankoplysninger, så vi kan overføre det aftalte beløb.

Fortrydelsesret

Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores Webshop. Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren.

Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter købet og fra fortrydelsen skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen. Ved senere returnering forbeholder Skyttebutikken sig retten til at fratrække 15% af købesummen, hvis varen er korrekt leveret og iøvrigt i overensstemmelse med bestillingen.

Ønsker du at fortryde et køb skal du sende besked om dette pr. mail på butik@skydebaneforeningen.dk. I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Returneringsomkostninger i forbindelse med fortrydelse af et køb skal du selv afholde.

Bemærk venligst, at fragten ikke refunderes ved tilbagebetaling af pengene.

Varens stand, når du sender den retur

Ved udnyttelse af din fortrydelsesret hæfter du kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Klagemuligheder – oversigt og links

Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Link: www.forbrug.dk

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.

Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: butik@skbf.dk